reklama

Paulínka si dnes urobila Vianoce

Predpoludním som zavolal Daniele s prosbou, aby pre mňa preložila pár riadkov do angličtiny: „Pozri  na to, keď sa večer vrátiš z práce". Odbila ma celkom netradične: „Zastihol si ma doma, ale na preklad budeš musieť počkať. Momentálne s Paulínkou zdobíme vianočný stromček." Prekvapene som zajachtal: Vianočný stromček? Päť týždňov pred Vianocami? A prečo si vlastne doma?

Písmo: A- | A+
Diskusia  (2)

„Nesleduješ život?", spýtala sa Daniela s miernou výčitkou a potom vypustila trochu nahromadenej pary: „Učitelia štrajkujú, tak som si musela vziať dovolenku. Študovala som na tej istej fakulte, mám nižší plat ako moje rovesníčky a na jeho zvýšenie mám podľa šéfa rýchlo zabudnúť. Viac mi dať nemôže, ak nutne potrebujem pridať, s mojimi jazykovými schopnosťami vraj nemám žiadne obmedzenia - opatrovateľku môžem robiť prakticky kdekoľvek na svete. Takže plat zabetónovaný a ešte prídem kvôli štrajku o štvrtinu dovolenky."

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Telefón sa na chvíľu odmlčal a potom s prekvapivým pokojom zaznelo: „Celkom tým učiteľom rozumiem. Trápia sa s deťmi a nezmyselným papierovaním za platy, kvôli ktorým utiekli zo školstva už takmer všetci chlapi. Lenže na rozdiel od nich ja končím v práci často až podvečer a prázdniny nemám."

„Vieš sa rozohniť aj viac," podpichujem opatrne, aby som nevyvolal erupciu.

„To vieš, Vianoce", odpovedá Daniela takmer sviatočným tónom.

Čoraz menej tomu rozumiem a tak sondujem neznámy terén: „Posledné štádium zúfalstva? Alebo skúšaš nové meditačné techniky? Je 26. novembra!

„Ja ti to teda vysvetlím", hovorí s pochopením Daniela a pokračuje: „Paulínka mi po raňajkách navrhla, že si urobíme Vianoce: na stromček navešiame gule, pustíme si hudbu a budeme spolu. Dlho som jej to vyhovárala. Vysvetľovala, že Vianoce sú iba raz v roku, že si vtedy pripomíname narodenie Ježiška a dostávame darčeky."

SkryťVypnúť reklamu
reklama

„Zjavne si neuspela. Predsa len nemáš toľko pedagogického talentu ako tí, čo teraz štrajkujú," provokujem smelšie.

Na druhej strane sa ozve smiech: „Vôbec to neľutujem. Narezali sme si jesenné vetvičky, vešiame vianočné gule a je nám spolu dobre. Vianoce sú krásne. Lepší program na dnes by som sama určite nevymyslela."

Mlčím. „Áno miláčik, už idem," hovorí Daniela štvorročnej Paulínke a chytro sa so mnou lúči: „Preklad urobím večer.

Sviatočná nálada prechádza aj na mňa.

Ako dobre, že aj v čase, keď učitelia štrajkujú, sa máme od koho učiť.

Pavol Mačičák

Pavol Mačičák

Bloger 
  • Počet článkov:  9
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Niečo o mne? Na to sa vždy našli nezávislí odborníci... Zoznam autorových rubrík:  MaratónO behu vážne, aj úsmevneSúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Post Bellum SK

Post Bellum SK

74 článkov
Pavol Koprda

Pavol Koprda

10 článkov
Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Karolína Farská

Karolína Farská

4 články
Yevhen Hessen

Yevhen Hessen

20 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu